donderdag 12 maart 2009

12 maart

Vandaag de beelden afgemaakt voor de serie op internet. Daarnaast ook samen met Hans tekst gemaakt voor de website hoe ik de foto's heb gemaakt.

Later in de middag met Robin gewerkt aan de beelden voor Consumenten autoriteiten.

Daarna de foto's op de website geplaatst: www.hansoostrumfotografie.nl
onder het kopje medewerkers!


Hier een uitleg over de foto's van de serie voor op de website.

Portretten serie voor de website.

Techniek achter de portretten :

De foto’s zijn in de studio gemaakt.
Er is 1 licht gebruikt alleen voor het achtergrondverlichting,
hierin worden verschillende kleuren filters gebruikt.

Als de foto gemaakt word dan staat er iemand in het midden van het beeld.
Als de sluiter ontspand dan ontstaat er een silhouet.

Omdat het gezicht bij een portret belangrijk is heb ik deze uitgelicht met een led-zaklamp. Dit duurt gemiddeld 3 a 4 seconden. Het is belangrijk dat het hoofd heel stil word gehouden.

Daarna heb ik diegene zijn/haar naam geschreven doormiddel van een led-zaklamp.
Dit word zichtbaar omdat er een lange sluitertijd word gebruikt van circa 30 a 60 seconden.( hangt af van lengte naam en hoeveel lichteffecten)

Bij de sterren is het belangrijk dat je de lens inschijnt. Dit geeft de vorm van een ster.
Hoelanger je de lamp in de lens schijnt hoe groter de ster.

Het leuke van een lange sluitertijd is dat ik die 30 a 60 seconden door het beeld kan lopen zonder dat ik word waargenomen op beeld.
Dit komt omdat ik te snel loop en omdat ik niet word belicht.

Geen opmerkingen: